روستای کویری ابوزید آباد، مجموعه‌ای از تاریخ، فرهنگ و طبیعت است. به گزارش خبرنگار سبک زندگی جی‌پلاس؛ مناطق کویر مرکزی ایران در بهار، مقصدی مناسب برای سفر به شمار می‌آیند. اگر ساکن تهران هستید، برای سفری یک روزه در کویر می توانید، به سمت شرق یا جنوب تهران بروید و استان سمنان یا استان اصفهان را برای سفرتان انتخاب کنید. پیشنهاد ما سفر به شمال شرقی استان اصفهان است. naghshe برای آغاز این سفر بهتر است صبح زود بین ساعت ۵ تا ۶ حرکت و صبحانه را در میانه راه صرف کنید چرا که حضور در جاده می تواند انرژی شما را مضاعف کند.

به طرف استان اصفهان برانید، کمی بعد از آنکه از شهر آران و بیدگل گذشتید، به روستای کویری ابوزید می‌رسید. در این منطقه زیبا می‌توانید، تاریخ، طبیعت و فرهنگ را یکجا ببنید، شاید تا به حال نام کویر ابوزید را شنیده باشید اما گردش در خود روستای ابوزیدآباد هم خالی از لطف نیست. روستای ابوزید روستایی که به رغم کوچکی‌اش، دیدنی های تاریخی بسیاری نظیر مجموعه خواجه، کاروان سرای صفوی، قلعه کرشاهی (قلعه دزدها)، چندین آب ‌انبار و خانه تاریخی در آن وجود دارد که می تواند دیدنی باشد. اگر قصد داشتید روزتان را تنها به طبیعت گردی نگذرانید، بهتر است صبح را برای گردش در کویر انتخاب کنید و پس از ظهر بخش‌های تاریخی منطقه را ببنید. با توجه به نزدیکی مسافت‌ها در این روستا، بازدید از اماکن دیدنی آن زمان زیادی از شما نمی‌گیرد.

karvan 2 کویر ماسه ای را ببینید کویر ابوزیدآباد با رمل‌ها و تپه‌های ماسه‌ای، یکی از بهترین مناطق برای کویرنوردی است؛ در این منطقه می‌توانید از آفتاب زمستانی کویر لذت ببرید. در محدوده تپه ماهورها به مساحتی هموار و بکر بر می‌خورید که در تلاقی با ناهمواری ریگزار، منظره‌ طبیعی زیبایی می سازد. avir کویر ابوزید آباد در شرق شهر کاشان و شمال روستا قرار گرفته است. اگر با تور سفر نمی کنید، باید دقت داشته باشید که زیاد در کویر پیش نروید یا یک راهنما را با خودتان همراه کنید چرا که رمل های آنجا بسیار شبیه به هم است و بخاطر اینکه هیچ منبع آبی هم وجود ندارد، احتمال گم شدن وجود دارد. جذابیت این بخش از کویر مرکزی ایران به حدی است که می‌تواند یک روز کامل از وقت شما را به خود اختصاص دهد اما اگر کویرنورد حرفه‌ای نیستید و نیز قصد دارید شب به تهران برگردید، بهتر است تا پیش از غروب آفتاب نزدیک روستا باشید. ۲۱۲۲۱۵۴۶ در تاریخ روستا گردش کنید برای گردش تاریخی در منطقه هم می توانید از قلعه کرشاهی یا گوهرشاهی، شروع کنید.

قلعه‌ای که در برابر یورش مغولان تاب آورده و یکی از بزرگترین سازه های خشتی ایران پس از ارگ بم به شمار می رود. برای بازدید این قلعه باید از ابوزیدآباد عبور کنید تا به روستایی به نام قاسم‌آباد برسید. با گذر از آن، راهی خاکی به سمت شمال، وجود دارد که بعد از ۳۰ کیلومتر به قلعه کرشاهی می‌رسد. پشت این قلعه کوه یخاب قرار گرفته که در فصل بهار بسیار زیباست. karshahi بعد از آن می‌توانید به ابوزید آباد برگردید و به مجموعه تاریخی و زیبای خواجه که در محله توده روبه‌روی دارالسلام ابوزید آباد قرار دارد، سری بزنید. این مجموعه در زمینی به مساحت تقریبی ۷۲۰ متر مربع واقع شده و شامل مسجد، آب انبار، حمام مردانه، حمام زنانه، تیون، انبار سوخت، رختشوی خانه قدیمی است که یک رشته قنات دایر از آن مجموعه می گذرد، کل این مجموعه به موقوفه خواجه موسوم است. ۲۱۲۱۳۳۵۶۴ در نزدیکی موقوفه خواجه و بعد از دیدار از آن کاروانسرای شاه عباسی منتظر شما خواهد بود؛ این بنا متعلق به دوران صفویه، با معماری چهار ایوانی است که با توجه به قدمتی نزدیک به ۵۰۰ سال، همچنان سالم و پابرجاست و به غیر از ریزش بخش کوچکی از پوشش طاق، بقیه بنا سالم و کمتر به عارضه سازه‌ای دچار شده است. همان طور که کویر ماسه‌ای را دیده‌اید، ابوزید آباد در دل کویر قرار دارد، در این مناطق وجود آب انبارها ضروری است، برای دیدن آب انبارهای این روستا می‌توانید سراغ آب انبار صفوی، آب انبار بیغمی و آب انبار گز را بگیرید. anbar خانه های تاریخی این روستا نیز از نظر ساختمان و معماری جالب توجه هستند؛ خانه هایی که بر اساس اقلیم گرم و خشک کویری ساخته شده اند و می توانند نمونه هایی از سبک زندگی در کویر را به ببیننده نشان بدهند. از مهمترین خانه های تاریخی ابوزیدآباد می‌توان خانه‌های مرتضوی، بیغمی، غلامی، باقری، فتاحی، سرافرازی، بی بی جانی را نام برد. karvan با رفع خستگی هایتان، بهتر است حدود ساعت ۱۹ از ابوزیدآباد به سمت خانه حرکت کنید که حدود ۱۰ شب به تهران برسید. با تور سفر کنید راستی شما حوصله رانندگی دارید؟ اگر خواستید روزتان را در استراحت مطلق، همراه با خانواده یا دوستان بگذرانید، می توانید در یکی از تورهای یک روزه ایرانگردی ثبت نام کنید و با حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان برای هر نفر (قیمت‌ها بر اساس سرویس دهی تورها متغییر است) به گردش در کویر و روستای ابوزید آباد بپردازید، به خاطر داشته باشید که بهتر است، قبل از ثبت نام برنامه سفر را بگیرید تا مطمئن شوید همه اماکنی که مد نظر دارید را خواهید دید.

اشتراک در شبکه های اجتماعی :